טיפים לצום בריא ונכון!

הנחיות לצמים שבנינו!
אתן טיפים איך להיכנס לצום ואיך לצאת ממנו כמה שיותר נכון.
תזכרו! בסופו של דבר המטרה היא לעמוד בערכים היומיים שלנו בין אם מדובר ביום לפני הצום ובין אם מדובר בצאת הצום.
ובכדי לא להעמיס על הגוף ניתן לבצע העברה של קלוריות מיום אחרי הצום ליום שלפני הצום לדוגמה (400-600 קל) אך יחד עם זו בראיה שבועית לנסות לשמר את הממוצע השבועי ולא לחרוג ממנו.

לפני הצום:
1.שתייה: שתיית מים חיונית לפני הצום. ממליצה על ליטר וחצי מים ביום שלפני הצום, זה בערך 10 כוסות. כמה ימים לפני הצום תקטינו צריכת שתייה מתוקה או קפאין כדי להימנע מהתפרצות של כאבי ראש במהלך הצום.
2. אוכל: ארוחה לפני כניסה לצום צריכה להיות לא גדולה מדי כדי שלא יהיה תחושת כבדות. חשוב לבחור מזונות עם כמות סוכר נמוכה ועשירים בסיבים תזונתיים. מזונות עם ערך גליקמי נמוך יעזרו להימנע מירידת סוכר פתאומית והיווצרות תחושת הרעב חזקה.
3. מזונות מומלצים: צריכת מזונות עשירים בחלבון (טונה, ביצים קשות, גבינות, חזה עוף) בשילוב עם דגנים מלאים (פסטה מלאה, אורז מלא, בורגול, בטטה, תירס), ושומן ממקור צמחי (אגוזים, שקדים, טחינה משומשום מלא, אבוקדו, גרעינים), יעניקו תחושת שובע לאורך הזמן.

לאחר הצום
להחזיר את האנרגיה כדבר ראשון
1. קודם כל חשוב להחזיר את הנוזלים לגוף! ואף אפשרי שתייה ממותקת.
2. תאכלו מעט פחמימות פשוטות, כמו חתיכת עוגה או עוגייה.
3. תמשיכו את שבירת צום בהדרגה!!!
4. תאכלו ארוחה משביעה, אך קלה, המלצתי לכלול מזונות דלים בשומן כדי לאפשר ספיגה מהירה והענקת תחושת שובע מהירה.

*אתם נכנסים ל24-25 שעות של הצום, זה לא אומר שאת כל הקלוריות אתם צריכים לאכול לפני כניסתו, כי אתם לא דובים לפני החורף, זה לא יקל על הצום אלה רק יקשה עליו.

באותה מידה חשוב שתזכרו! שבסוף הצום אתם שוברים אותו מאוד רעבים, אך זה לא אומר שאתם צריכים עכשיו בארוחה אחת להשלים את כל הקלוריות וכמויות של האוכל שלא אכלתם ב24 שעות של הצום- מה שכן היינו ממליצים זה לעמוד בכמות חלבון היומית**
בגלל תחושות רעב מוגברות, אתם תרצו לאכול הרבה ומהר, אבל זה סה”כ רצון הישרדותי של הגוף להשלים כל מה שהיה חסר. תאכלו ארוחה, אבל כמו שאני תמיד אומרת ללקוחות שלי” אל תנסו לגלות את הגבולות החדשים של הקיבה שלכם”.
צום קל למי שצם, ומאחלת לכם לצאת ממנו נכון וחכם.

 

נגישות